Feb 15, 2011

Dua hari bersama Inasally yang mukanya macam cousin saya


Salam dan alooo untuk semua....Semalam dan hari ni kelas DIY ngan Salina dari inasalybakery.blogspot.com. Sebelum ni, Salina (dari Penang) penah belajar kek kawin steamed buttercream ngan saya. Salina ambik 5 jenis kek n pakej pastry. Lima kek tu - Italian Rainbow, Opera, Chocolate Indulgence, Carrot Walnut with cream cheese dan memandangkan Salina penah ikut somi belajar ke German, so dia ambik German Blackforest...hehehheh

Pastry plak, Salina ambik Choux pastry (Cream puff n eclairs), Chicken Pie dan Portugese Egg Tart. Satu lagi Salina blajar buat vanila cupcake comei untuk gift. Wpun dah selalu buat, sajerr jer Salina nak try recepi cupcake vanila saya. Saya pun macam Salina gak...walaupun dah ada resepi yang selalu buat, tapi sekali sekala nak gak cuba resepi-resepi orang lain. Mana tau bleh adjust ngan resepi kita kannn...

Mengajar bakers dan juga dalam masa sama turut buat class baking ni lagi senang la idup saya...heehhe...Laju jerrr kejanya...zupzap zup zap jerrr....(menggambarkan betapa cekapnya dan cepatnya Salina buat keja...hehehhe). Tapi jangan bimbang, bagi yang tak biasa atau zero langsung dalam bab baking ni pun bleh datang kelas DIY saya ni. Saya akan ajar dari A to Z. Ramai gak student-student DIY yang zero bab baking ni, tapi last-last bleh gak buat dengan baik.

Alhamdulillah lega saya sebab masa nak balik, Salina yang muka dia sebijik macam cousin saya ni cakap ``terimakasih ya kak...nanti saya nak datang blajar benda lain plak,'' - sama-sama dik. Kurang tapak tangan, bakery ni akak tadahkan...ahaksssss...

Jom layan gambar produk-produk bakery yang Salina belajar selama 2 hari ni. Pakej yang Salina ambik ni rega RM1,330

Tapi sebelum tu, saya nak tunjukkan muka cousin saya. Nama dia Azida Zuraini yang saya kata muka lebih kurang ngan Salina ni......cho tengok...lebih kurang aaaakkk...?.hehehhehe


                               Salina ngan semua produk bakery yang dia buat sendiri...jenuh nak habiskan dikkk....

Ni 5 jenis kek yang salina buat sendiri dalam kelas DIY


Italian rainbow

Carrot walnut with cream cheese


Opera

Chocolate Indulgence
German Black forest 
Kek-kek yang Salina buat semalam
Ni cupcake mini size paperliner yang paling kechik tu - yang kita guna buat almond london
Cream puff

Eclairs

Sardine, bilis n sosej puff

Portugese egg tart
Chicken pie

Ni sms Salina masa on the way balik Penang tadi:

Assalam k ina..Kami tah otw balik penang. Thanks akak atas ilmu yang diberi. mmg puas hati. belum sampai Jusco chicken pai, dan lain-lain dah makan sorang 2..memang sdp..Kek sampai rumah potong siap-siap bg jiran. semua cakap sedp. saya baru makan indulgence mmg sdp. yg lain esok saya bgtau yerr sebab dah x larat nak makan..hehe. thanks akak 

ehehhe....tq Salina sebab sudi berguru nngan saya....selamat makan semua kek-kek tu yeaaa