May 3, 2011

DIY ngan Aishah yang happening...

Salam dan aloooo untuk semua...Siti Aishah dari Johor masuk kelas DIY ngan saya hari ni (...aiseyyymann....asyik dok lupa jerrr Johor kat mana...3 kali saya tanya tadi....sorry, sorry...) . `Meriah' gak senarai Aishah ni:
.Basic cheesecake
. Double chocolate cheesecake
. Italian Rainbow
. Opera
. Chocolate Indulgence
. Creampuff n eclairs
. Strawbery slicecake
. Chocolate slice cake
. Ala-ala opera slice cake
. Fresh fruit slice cake

Kami start awal kul 9...(kira awal la tu kannn...? sebab saya selalu start kelas kul 11) Aishah pun datang awal ke kedai saya. Dia, hubby n anak dia yang cute, Adiff ada kat Somban ni sejak semalam. Dia orang tido kat hotel S2 (bleh aaak saya panggil hotel ni hotel SAYA.....hehhehe). Best kelas ngan Aishah ni....tak boring dengar dia bercerita. Ramah budak ni. Macam-macam citer.

Aishah ni memang buat homebase bakery. Fokus produk pada kek lapis. Biskut-biskut raya pun dia buat. Dia datang blajar ni  sebab nak try banyakkan produk dia. Tengkiu yea dik sebab sudik belajar ngan saya.

Aishah berposing ala-ala iklan memperkenalkan cream puff...(sukak aaa gambaq ni sebab nampak mcm gambar iklan..hehhe)

Creampuff ngan custard filling yang menjadi pujaan hati jutaan mereka yang penah merasanya...(ahakskssss....kasi uppp skettt)

Eclairs yang yum-yummmmm

Chocolate slice cake

Carrot walnut cream cheese....tak sempat letak carrot gula plak...

Artis pujaan malaya - Italian Rainbow

Basic cheesecake

Double chocolate cheesecake

Chocolate fudge
Kek Slice yang  Aishah blajar hari ni

Opera

Aishah tengah buat final touch-up kat kek opera yang dia buat.Sebelum balik Aishah cakap..``kak, jangan serik yea ajar saya...,'' hehhe...apa plak nak serik plak dikkk.....kurang tapak tangan, mixing bowl akak tadahkan....Ok, gud luck yea untuk persiapan jualan kek lapis untuk Hari Raya tahu ni....