May 9, 2011

Noor yang datang bersama oven dan mixernyaa....

Salam dan alooo untuk semua....Noor dari Putrajaya datang kelas DIY hari ni ngan oven dan mixer dia. Suka colour oven n mixer Noor - hitam n silver. Noor kata, saja nak test bakar kek kat oven dia tu. Takut tak jadi. Mana bleh tak jadi dikk...yang penting resepi mesti betul dan satu lagi teknik. Kalau ok, guna oven n mixer macam mana pun sama.

Kira Noor ni jadi orang ketiga pas Kamariah n Lin yang bawak oven n mixer ke kelas saya. Kami try bakar kek carrot kat oven Noor. Alhamdulillah jadi elok. Kek-kek lain guna oven saya sebab kalau nak menunggu bakar over Noor, pukul 9 malam lerr balik jawabnya...ahakssss. Tapi kebanyakan proses adunan buat guna mixer Faber Noor. Jadiikkk, tak dak masalah.

Hari ni Noor blajar 5 jenis kek


Black forest cheese cake
Chocolate Indulgence
Italian Raibow
German Black Forest
 Carrot walnut with cream cheese

Noor ni memang cepat buat keja. Kami start pukul 9 pagi. Dalam pukul 3.30 tu settle semua kek. Huuhhh...terrorr kannn...? Ok, sesapa yang dok area Putrajaya bleh contact Noor, 019 3878 346 kalau teringin nak rasa kek-kek kat bawah ni:

Carrot walnut with cream cheese topping

Chocolate Indulgence

Noor kata, ``selama ni geram jerr tengok orang buat, hari ni baru dapat buat sendiri, baru puas hati,''

German Black Forest

Blackforest Cheese Cake
Ni lah Noor yang keja sepantas kilat..hehhehe

Ni Oven n Mixer yang Noor bawa dari rumah....berkilat lagiiii...hehheh
Ni emel Noor kat saya:
Terima kasih bebanyak kak  sebab sudi ajar saya n antor plak gambar2 yang mmg nampak profesional nih.....
Semalam kek selamat sampai tanpa sikit pun celanya...heheehhhe....nor sampai terus masuk dalam fridge...dalam kul 6.3 tuh ..bila nampak jiran2 balik dari kerja...terus nor distribute....hehehe promosi2...penting tuh.....semua cakap sedap kak..kek carrot tu yang paling laku.....tak menyesal saya tukar subject last minute..walaupun kena marah...ahaks....(saya marah kat Noor sebab dia asyik tukar subjek - sebelum datang kelas 24 kali  dia tukar subjek sebab kelabu mata tengok kek-kek saya...tapi bukan marah sbenarnya, NASIHAT...ahaksssss.)
Notes: eerrr...24 kali tu perumpamaan jerrr....hehhe...sebenarnya beberapa kali jerrr..jangan marah aaa Noorrr...
Pendek citer kek akak semuo eh sodap2...nak kumpul duit laghi nih...nak amik smua kek dalam kelas akak.... memang best belajar dengan akak....
(Noor bagi tahu saya, ada orang cakap ngan dia saya garang kat kelas....errrr Noorrrrr, akak garang kerr dalam kelas...checiter, checiter...)