May 25, 2011

DIY ngan Kak Ijan n Suzana

Salam dan alooo untuk semua....sorry tak update blog semalam. Semalam (Selasa) Kak Ijan (Wan Norizan) datang kelas DIY ngan saya. Dia ambik semua yang berasaskan deco - Basic Cupcake n Buttercream dan Basic Fondant Deco.

Kak Ijan ni pendiam jer orangnya. Tak banyak cakap...jadi malu pulak saya...hehehhe. Yea lah, sehari sebelum tu kan ngan Labu Labi yang riuh macam nak pecah kedai. Tetiba datang Kak Ijan, pendiam. Memang terasa la perbezaannyerrr... Buat keja jerrr. Tapi cepat Kak Ijan ni buat keja walaupun masih baru dalam bidang baking ni. Mesti buat keja rumah pun cekap ni.

Pendiam-pendiam pun, sempat gak la saya korek asal usul Kak Ijan. Ya lah kan...nama dia kan Wan Norizan. Wan ni kan selalunya orang Kelantan. So saya tanya dia macam mana bleh dok kat sini walapun saya dah bleh agak...ni mesti kawen ngan orang nogori...macam saya lerrrr. Kalau kawen ngan orang nogori, alamatnya dok nogori lerrrrr..tak bleh pi mana dah...ahakssss...(tak paaa apa nak buattttt...kalau my hubby terbaca post ni...``i tak complaint aaaaa,  i suka dok somban sebab somban ada Nilai Tigo...ahakssss!!!!!)

Tekaan saya betoi. Dia memang kawen ngan orang nogori.Kak Ijan ni dah dekat 20 tahun dok Negeri Sembilan ni. ``1 Jun ni genap 20 tahun akak duduk Negeri Sembilan ni...,'' wuihhhh....lamanyaaaaaaaaa..saya baru masuk 8 tahun..(ehhh...dah 8 tahun saya dok sini...tak sangkanya. Macam baru semalam jerrr datang Somban nih.)

Ok, ok, nak pendekkan crita, jom kita tengok hasil yang Kak Ijan buat semalam
Kak Ijan tengah bagi final touch kat kek fondant dia

Ni kek fondant Kak Ijan

Ni cupcake Kak Ijan. Semalam pas sampai rumah, dia sms kata cupcake tu dah tinggal 1/2. Tu pun anak-anak dah chop nak wak gi sekolah esoknya. Kek Fondant plak tak dak orang nak usik lagi...sayang kot sebab cantik...hehheh

Untuk Kak Ijan - tengkiu yea sudi berguru ngan saya.

Tergelak saya - sebelum balik saya tolong Kak Ijan masukkan kek dalam keta dia. So, masa salam tu saya cakap lerrr ``Kak, jangan serik yea, datang lagi,''

``Eh..takkk lah....orang cakap u garang...mana ada,ok jerrr,'' kata Kak Ijan..

hehehhehe.....kak, cakap cepat, sapa yang cakap saya garang tu, cakappppp....nanti saya bagi kelas free kat dia untuk membuktikan saya tak garang...muka saya jer garang kak...hatiiii....Allah saja yang tahu....hehehe...

-------------------------------------------------------------------------------------

Ok, hari ni plak DIY ngan Suzana dari KL. Suzana ambik kelas DIY ni:

Italian Rainbow

Chocolate Indulgence

Red Velvet

Cupcake n Steamed Buttercream

Chocolate Indulgence n Red Velvet tu sebenarnya Suzana dah blajar masa kelas demo yang saya buat sebelum ni. Tapi dia nak puaskan hati...nak belajar one to one ngan saya gak...Haiii...kalau lah semua student saya macam ni, lagi cepat saya gi buat Haji nih...hehhehe

Suzana ni dah biasa baking. Walaupun secara kecil-kecil n partime kat rumah, dia ada basic lerrr..So, keja pun cepat. Masa demo cupcake pun skali ajar dah bleh buat. Jom kita tengok hasil usaha keras Suzana hari ni..

Suzana ngan semua kek yang dia buat tadi..

Chocolate Indulgence

Italian Rainbow

Red Velvet
Cupcake dengan steamed buttercream

Tengkiu yea Suzana sebab tolong buatkan saya RedVelvet. Dah lama teringin tapi tak dan nak buat. So, hari ni memandangkan kek tak banyak nak buat, saya suruh Suzana buatkan 2 adunan. Satu untuk dia, satu untuk saya...fuhhhhh....sedapnya RedVelvet saya...ni saya tengah makan sambil mengupdatekan blog....(hehehheh....perasan tahap gaban..)