May 10, 2011

Lily yang sakit tulang belakang tapi ada ati nak keja ngan saya yang penah kena slip disc...

Salam dan alooo untuk semua...hehehe....panjangkan, tajuk kali ni. Bukan perrr, saja nak cita pasai student DIY hari ni Lily dari UK Perdana, KL. Gila-gila perangai budak ni. Lawak betoi. Dia crita kat saya yang dia ada masalah sakit tulang belakang. Selalu kalau kat rumah bila dia berdiri lama-lama dia akan sakit belakang. Tapi hari ni sebab xcited sangat nak blajar ngan saya, tak terasa sakit.

Saya kata, saya pun ada masalah sama. Penah kena slip disc tahun lepas. Tapi la ok cuma akan terasa bila dah habis keja. Masa dok buat keja ni tak terasa laaa.

``Tu la saya tengok akak pun saya penat, tak henti-henti dari pagi tadi. Kalau saya dapat keja ngan akak, kan best,'' Lily kata.

 `` ak aaaa, dikkk...elok sangat la tu....awak ada masalah tulang belakang nak keja ngan saya yang penah kena slip disc. SESUAIIIIII sangat,'' ....gelak terkekeh, kekeh Lily bila saya cakap macam tu. Sabor jerlah budak ni...

Hari ni Lily ambik DIY 5 jenis kek

Chocolate Indulgence
Rusian Black n White
Italian Rainbow
Opera
Blackforest cheesecake (tapi tukar filling nenas sebab Lily tak suka black cherries tu)

Ni gambar-gambar kek yang Lily buat hari ni:

Ni sepatutnya Black Forest Cheese Cake. Tapi Lily mintak saya tukar ngan buah lain sebab dia tak makan black cherry tu. Yang ada cuma nenas. So, saya tukar warna atas tu jadi kuning. Sesapa yang dah penah blajar kek ni, bleh try buat. Cara sama, cuma tukar ngan nenas tin jerr. Kalau ada nenas yang bulat tu lagi cantik letak kat atas. Saya cuma ada nenas cube jerr

Chocolate indulgence

Punya la suka Lily tengok kek Russian Black n White ni. Memang nampak dia xcited sangat-sangat. ``eeeeeee, cantiknya saya buattttt....,'' perasan betul budak ni....hehheheh (tapi memang cantik pun Lily buat, kan..?


Italian Rainbow
Opera

Lily tengah dok pack kek-kek untuk dibahagi-bahagikan kat kengkawan dan sedara mara.
Lily dah start berkira-kira nak ambik kelas DIY lagi ngan saya. Dia nak ambik masa bulan posa, bulan 8 ni.
``Tapi kak, saya nak ambik masa saya tak puasa... best sket...hehhehe. Nantilah saya tengok balik calender bila saya cuti tu kak,''...sabor jer lahh budak sorang nihhh...