Mar 16, 2011

Sue, Ros n Hasnah dari Singapore

Salam dan aloooo.....hari ni kelas special request dari Sue, Ros n Hasnah dari Singapore. Dia orang belajar Italian Rainbow, Opera, Red Velvet, Russian Black n White, Tiramisu n 4 jenis slice cake. Bertolak dari Singapore pukul 5.30 pagi. Sampai Seremban pukul 9 lebih sket. Husband Sue yang drive. Saya ingat depa ni akan sampai dalam kul 10.30 macam tu.So, saya datang awal untuk prepare barang-barang. Tup-tup tengok pukul 9 lebih dah ada depan pintu. Kalut sket laaa...Tapi alhamdulillah, semua settle pas maghrib. Dia orang bertiga ni memang dah biasa bake sebab tu cepat jerrr buat keja.


Kelas dia orang ni special sket sebab dia orang nak kelas DIY secara berkumpulan. Tapi tak nak buat semua dari awal sampai habis. Nak buat masa hiasan jerrr...So, saya siapkan kek-kek lebih awal tapi masa kelas saya buat demo. Dia orang cuma buat masa hiasan saja.  Ok gak macam tu....Kalau tiga-tiga nak buat DIY, tak sempat siap. 


Ni gambar-gambar sepanjang kelas tadi...(nanti bila Sue dah emelkan saya gambar-gambar kek yang dah dipotong, saya tambahkan lagi gambar-gambar tu yeaaa....)
Hasnah n Sue sibuk menghias Russian Black n White
Kiri skali tu Ros
Sue tengah hias kek slice fresh fruit
Frech fruit slice cake
Strawberry slice cake...saya silap bagi arahan...patut potong 36 bahagian....terpotong kechik 64 slices plak...ampunnn
Ala-ala opera Slice cake
Chocolate slice cake
Tiramisu baru keluar dari acuan
Dah saip boh lady fingger biscuits
Dah siap potong....yum-yummmm
Ni Opera...tak sempat tulis sebab masing-masing dah kalut pack nak balik....

(gambar-gambar kat bawah ni Sue emelkan pada saya. TQVM yea Sue.....)

 Italian Rainbow

 Red Velvet
Russian Black n White - mesti tak potong ngan pisau panas niiiiiii......hehhee
3 sekawan tengah kalut mempacking


 

Salam Zalina,
Good morning Zalina. Sorry lambat kasi email sebab smalam Sue bawak anak jalan and pulang lewat.
Sue, Ros & Hasnah nak ucapkan terima kasih kerana sudi mengajar kami. Kami rase sangat puas hati dapat blajar ngan Zarina. Kami sampai Singapore kul 1 pagi coz dok lepak kat JB dulu...makan-makan. Semua kek in perfect condition. Masih cantik...secantik guru yang mengajar *wink*. InsyaAllah, kalau diberi kesempatan kami akan datang lagi....
Ni dia gambar-gambar all the cakes yang Sue da siap potong...
Salam Sayang
Sue


Alhamdulillahhhhhhh u all puas hati ngan cara saya ajar. Risau gak sebab saya ni ada problem cakap cepat. Takut gak orang tak bleh nak catch up...hehhehehe...Insyallah kalau ada rezeki saya, kita jumpa lagi yeaaa....selamat mencuba semua resepi-resepi tu....