Jun 26, 2011

Diy ngan Laillatul Hadianna

Salam dan aloooo untuk semua ... Kelas DIY ngan Laillatul Hadianna ni patutnya last week. Tapi memandangkan saya ada kelas ngan JPW, saya buatkan kelas ganti untuk dia hari ni. Hadianna ambik 5 jenis kek - Marble Cheesecake, Chocolate Indulgence, American Chocolate, Red Velvet dan Carrot Walnut With Cream Cheese.


Tak banyak cakap Hadianna ni. Buat keja jer. Cepat dia buat keja. Kami start kul 10 pagi, settle semua kul 5 ptg. Tu pun sebab ada masalah ngan Red Velvet. Kalau tak rasanya kul 4 dah settle. Errr...sebenarnya salah saya. Saya terlepas pandang. Confident jerrr ingat banyak lagi fresh cream banyak lagi dalam freeze. Rupa-rupanya tak cukup.

So, saya pun kelam kelibut gi Jusco cari fresh cream ni. Kedai baking ingredients yang saya biasa beli ke Somban ni tutup hari Ahad. Biasa la, kalau kat Jusco, mana ada brand Rich Gold Label yang selalu saya pakai. So, saya ambik jenis Emborg - sebab tulis kat situ whipping cream. Ada 3 brand lain. Tapi saya tak berani nak beli sebab rega murah dari Emborg ni. Macam tak confident jerrr.

Hmmmmmm....rupa-rupanya hat mahai pun tak bleh harap...!!! Mula-mula pukul naik sket. Pastu ingatkan kalau pukul lagi akan naik lagi lerrr...Rupa-rupanya bila pukul lagi, dia jadi cair balik....hampehhh. So, last-last, terpaksa pakai buttercream. Nak lari gi beli kat Bangi, tak logik la plak kan...? KESIMPULANNYA...len kali, jangan beli whipping cream kat tempat lain selain kedai yang khas jual baking ingredients.

So, red velvet Hadianna hari ni kiranya bercreamkan buttercream la. Sorry yea dik...nanti balik cuba buat yang betul-betul punya. Insyallah jadikkk..

Ni gambaq-gambaq sekitar kelas hari ni: Sorry yea, gambaq kek potong tak der..kita tunggu Hardianna emel nanti yea...
Lima jenis kek yang Hardianna blajaq hari ni

Marble cheesecake n Red Velvet berkrimkan buttercream

Carrot Walnut with cream cheese

American Chocolate

Chocolate Indulgence

Ni lah Hardianna - berposing manis dihadapan semua kek yang dia buat hari nih...