May 5, 2011

DIY ngan tukang buat kek istana Arau...ahakssss

Salam dan allloooo untuk semua....Najah, tukang buat kek untuk orang-orang Istana Arau ( www. najahbakery.com) ambik DIY skali lagi ngan saya. Kalau tak silap, last class dia mai bulan Februari kot. Banyak gak dia blajar ngan saya masa 1st time tu. Masa tu dia kata, dia nak datang blajar lagi  ngan saya. ``Saya nak balik buat kek-kek yang saya blajaq ni, pas dapat balik modai, saya nak mai blajaq ngan kak lagi...,'' Najah kata. Memang betoi laaa..tak lama pas tu dia emel saya lagi skali book date untuk next class.

Kembang idung saya ni bila dia kata, Tengku Puteri (anak Raja Perlis) dan anak-anak suka kek-kek Najah yang dia blajar dari saya. So far kata Najah, Tengku Puteri suka chilled Oreo Cheesecake, Chocolate Indulgence n 2 lagi kek yang dia lupa plak (aiseymannnn...).

``Pas ni kak, saya nak buat semua kek yang saya blajaq ni bagi Tengku Puteri rasa...,'' hehhehehe....ok, ok...bagi rasa, jangan tak bagi...

Kami start class awal semalam. Kul 8.30. Apa taknya, senarai Najah memang panjang gak..termasuk puff pastry - chicken pie. Ni ha senarai Najah:

BAKED OREO CHEESE CAKE
TIRAMISU
SNOWY PEACH
ITALIAN RAINBOW
CHOCOLATE MOUSSE
VANILA MUFFIN
CHOCOLATE CHIPS MUFFIN
BLUEBERRY MUFFIN
MARBLE CAKE
JAPANESE COTTON CHEESE CAKE
CHICKEN PIE

Ok, jom tengok gambar-gamber sepanjang class semalam:



Italian Rainbow yang Najah buat


Tiramisu

Japanese cotton cheesecake

Hari tu blajaq chilled punya, kali ni blajaq baked oreo cheese cake plak

Snowy Peach cheese cake


Chocolate mousse

Dalam banyak-banyak benda Najah nak blajaq, kek butter zebra ni yang saya nak tergelak. Terpaksa laaa saya bagi resepi 7 keturunan saya...hehhehe (kek ni memang moist n sedap)

3 jenis muffin - vanila, blueberry dan chocolate


Chicken Pie Najah yang cantik dan berlapis-lapis. Menjadi betoi lapisan pastry tu walaupun saya dok beletiaq kat dia masa mencanai pastry sebab dia canai herot petot....

P/s:  Saya nak blanja Najah makan tomyam kat Padang Besaq masa saya balik Perlis bulan Jun nanti SEBAB:
i. Najah kata kek Opera (yang dia blajar dalam kelas lepas)  resepi saya lagi sedap daripada opera kat Riverside di PWTC tu. Najah try masa dia gi pameran buku baru-baru ni

ii. Najah kata, kek cheese saya lagi sedap daripada Secret Recepi punya...(ahakssss....Najah kata aaa...bukan saya kata)

iii. Najah kata base cheese cake saya punya la sedap sampai husband dia suruh buat base dia saja. Husband dia kata dia nak makan tu saja....(hehhehehe....ni memang lawak)

iv. Satu lagi Najah kata, customer dia cakap kek carrot walnut with cream cheese (yang najah blajaq ngan saya) the best in town ...hhehehhe...ni pun Najah cakap...bukan saya cakap aaa....

(ni semua Najah kata aaaaa....bukan saya kata....tak caya, tanya Najah)...hehhe

Ok, Najah, tqvm...semoga suksess yeaaa...