Aug 30, 2012

DIY ngan bakal doktor yang minat baking n masak...

Asskum dan alooo untuk semua...Rai (Raihana) student medic kat Russia tengah bercuti sekarang ni. Memang minat baking n memasak segala macam masakan. Budak ni siap ambik tempahan katering lagi kat sana. Fuhhhhhh....rajin sungguh. Ada lagi masa dia tuuuu...respect betul laaaa..

Memandangkan bidang baking pun memang Rai minat gila, so dia ambik kesempatan bercuti ni untuk berDIY ngan saya. Sebelum ni Rai ada masuk kelas demo saya. Dah lama dia target nak masuk kelas DIY ni. Kali ni baru kena ngan jadual dia n jadual saya.

Alhamdulillah kelas berjalan lancar walaupun Rai tengah demam tak kebah. Tapi kata Rai, sebab nak datang kelas ni, dia lupa semua demam - tq...terharu akak dik...hehhehhe

Rai belajar benda heavy gak hari ni. Dia ambik package sweet bun, baked oreo cheesecake, painted rolls dan strawberry mika mousse. Kecuali baked oreo cheesecake, semua yang Rai ambik ni melibatkan keja-keja mengulit....tapi cepat jer kami habis. Sebelum kul 5 ptg dah settle semua. Alhamdulillah. Rai dah biasa bab-bab membaking ni. Kat sana kata Rai, dia banyak terima order kek-kek yang dia belajar dari saya terutamanya Italian Rainbow n Chocolate Indulgence. Alhamdulillahhh...dah sampai ke Russia kek saya ni nooo....hehheh. So pas ni Rai plan nak jual roti plakk...


Painted rolls


Baked Oreo Cheesecake

Rai ngan bun panas-panaszzzz

Tak nak lepas peluang rasa bun yang berasap baru kluaq oven...