Mar 17, 2013

Kelas Nasik Lemak Kukus dan Tanak Hasnah Saidin

Asskm dan aloo untuk semua...Hari Sabtu kelmarin (16 Mac) bakery saya (dengan saya-saya sekali....hahaha) semua BERBAU sambal tumis. Sebabnya cikgu Nasik Lemak Kukus n Tanak kita, Hasnah Saidin menumis sakan kat dalam bakery saya. Ni lah rasanya 1st time bakery saya berbau tumisan sambal yang begitu hebat...hehhe. Balik rumah pun still  bau. Semua berbau - baju, tudung, handbag dan tidak ketinggalan kamera saya..hehheh

Tapi tak paaa..berbaloi bau macam tu sebab sambal tumis Hasnah memang powerrr...Juling bijik mata makan sambal tumis hasnah.

Dalam kelas nasik lemak semalam, Hasnah perturun semua rahsia dan tips penting berdasarkan pengalaman dia menjual nasi lemak lebih 5 tahun. Rugi sapa tak datang. Anda tak akan dapat semua tips ni kalau sekadar dapat resepi. Anda perlu datang kelas.

Ok, dalam kelas ni, Hasnah ajar buat nasik lemak kukus dan nasik lemak tanak cara orang buat bisnes. Pastu dia ajar buat ibu sambal dan lima jenis sambal lain - sambal udang, kerang, ikan bilis, sotong kering dan rendang ayam segera.

Satu lagi yang best, ada gak ayam goreng berempah....fuhh...sedap tak terkata. Sambil menaip ni, perut dah berkeroncong teringatkan sambal nasik lemak Hasnah....

Set lengkap nasi lemak yang Hasnah ajar....hadoihhh laaaa...teringinnnn nak makan lagi

Ayam goreng berempah

Sotong kering

REndang ayam

sambal ikan bilis

Sambal kerang



Ni Hasnah  - introduction .. dapur masih bersih..hehhe

dah start...

sambal udang



Untuk semua 22 student yang hadir...tqvm...